КЪМПИНГ ПРОПАГАНДА

вторник, 17 юни 2014 г.

Стара Загора черпи френски опит за привличане на туристи

Опряхме и до френския опит в развитието на къмпинг туризма.

Бруно Доменак, изпълнителен директор на Регионална агенция за развитие на туризма, представи в Стара Загора опита на Департамент Ла Дром, Франция при използване на местните ресурси и привличане и управление на европейски средства за развитие на туризма.

Той коментира принципите на публично - частното партньорство в другите страни-членки на ЕС и техния опит в управлението на европейски средства.

Доменак е тук по повод разяснителна кампания за „Европейски средства и използване на местните ресурси за развитие на туризма" в региона. Той коментира, че в Стара Загора вижда голям потенциал за развитието на туризма, както и откритите според него прилики между Стара Загора и Ла Дром.

"Стара Загора, както и Ла Дром са центрове, които много си приличат. През департамента, който ми е поверен минават годишно 26 млн. автомобили, поради пряката връзка на Париж с морето през Ла Дром. Вашият град има същия потенцциал, вие сте най-пряката връзка между столицата и българското черноморие", каза Доменак.
Той допълни, че е в Стара Загора за втори път.

"Когато за първи път бях в града забелязах, че туристическата ви леглова база се състои само от традиционните хотели, все още не притежавате т.нар. "хотел на свеж въздух", което е за нощувка на открито или по-точно на къмпинг. Все още не е добре развито и така известното "посрещане на туристи във ферма".

Доменак подчерта, че за да бъде привлечен потенциален турист, то трябва да му бъде предложена пълна гама от възможност за задоволяване на желанията.

"В момента в моя департамент много добре се развива спортния и велотуризъм, както и водните спортове".

Доменак допълни, че в Ла Дром има покачване на туристопотока с 3 % и за изминалата 2013 години 7,8 млн. души са нощували в департамента. По време на тези нощувки са били похарчени около 300 млн. евро от туристическо потребление.