КЪМПИНГ ПРОПАГАНДА

петък, 27 май 2011 г.

"В България къмпингът като бизнес се ползва с презрение от инвеститорите в туризма"

Господинът Попйорданов е бизнесмен и се занимава с популизъм. До момента от действията на неговата асоциация лично аз не съм видял нищо продуктивно за урбанизирания къмпинг в България.. освен може би, тъговията през магазините Стената..

"Българската асоциация за алтернативен туризъм", чийто председател е Любомир Попйорданов, отчита дейност по няколко европейски проекта, но къмпингът като урбанистично решение за алтернативен туризъм почти липсва в документите на организацията му. Въпросът ми е, след като той самия е част от "бизнеса" в България, защо до момента не е направил поне един скромен къмпинг някъде из страната.. За мене отговорът е известен, по-удобно е да се поддържа настоящото статукво, дивашко лагеруване, кой където свари, с препикаване на храстите и осиране всичко наоколо..

В цитирания материал на Фокус отново има констатации без каквато и да е идея за решение на българския къмпинг проблем..

Л. Попйорданов: В България къмпингът като бизнес се ползва с презрение от инвеститорите в туризма

В България „къмпингът” като бизнес се ползва с презрение от инвеститорите в туризма, които предпочитат да забъркат бетона и да хванат мистрията, вместо да създават удобства за къмпингуващи с палатки или каравани. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” председателят на Българската асоциация за алтернативен туризъм Любомир Попйорданов.

Около 5 % годишно от туристите у нас избират да почиват на къмпинг. „България присъстваше на картите на някои европейски асоциации на къмпингуващи дълги години с череп и кости, като място, което е неприятелско към къмпингуващите. Нещата много бавно се променят, но сме в пъти далеч от обемите нощувки в къмпинги реализирани в годините на социализма. И така ще бъде още дълги години, защото в България „къмпингът” като бизнес се ползва с презрение от инвеститорите в туризма, които предпочитат да забъркат бетона и да хванат мистрията, вместо да създават удобства за къмпингуващи с палатки или каравани”, каза Любомир Попйорданов.

„Къмпингуването е най-често в рамките на регламентирани къмпинг зони по морето, но през лятото се наблюдава и много диво къмпингуване и то не само по морето, но и във вътрешността на страната – край язовирите, в планините и в защитените територии. Да, има забрани, но при отсъствието на капацитет за контрол всичко е възможно”, посочи още Попйорданов.
Според него дивото къмпингуване представлява близо 50 % от целия обем на къмпинг нощувките.

По думите му традиционно големи страни в къмпинга са Франция, Германия, Италия, по наблизо са Унгария, Хърватия. Това са страни с богати природни дадености, разнообразен туристически продукт, който се реализира чрез всички форми на туризъм включително къмпинга.
Специално пътуванията с каравани са един много сериозен бизнес, има фирми специалисти, но често това са и автомобилните клубове на Германия, Австрия. Добри възможности за българина има и в съседна Гърция, включително на Халкидики, и дори за диво къмпиране.

Галина ДИМОВА
Агенция "Фокус"
25 май 2011 | 12:56