КЪМПИНГ ПРОПАГАНДА

петък, 30 юли 2010 г.

Краят на CAMINGa.. !?

Не съм пророк, но краят на българската къмпинг урбанизация настъпи. 2010 е преломна за българите които имаха някаква надежда, че аутдора /outdoor/ ще просъществува и тук. Но уви, икономико-политическите кръгове в България убиха и последната вяра, че нещо може да се оправи. Не съм радетел на соц времената, но по онова време имаше много по-европейска мисъл отколкото сега.. звучи кощунствено, но е истина. Освен, че се затриват останките от българските къмпинги със скоростта на светлината, но и медииното пространство здраво се цензурира на тема къмпинг..

Какво се случи от един месец насам… “смешният” блог, който поддържам, просто беше “заглушен”. Това не е параноя и техническо невежество, а неоспорим факт. “Всемогъщият” Google е машина за пари и тя гарантирано допуска манипулиране на резултатите при търсене. Как става това е друг въпрос… След изразената от мен подкрепа и препубликуваните материали от пресконференцията за “Блатното кокиче на Корал” на 24-ти юни, премина уикенда с обичайната посещаемост на блога от 50-60 човека дневно, което класираше CAMPINGa при търсене в Блогове на Google, от около година насам, винаги на първа страница в резултатите. На 28-ми юни - понеделник към обяд CAMPINGa беше запратен трайно на 10-та страница с резултатите при същото търсене и посещаемостта спадна с над 60%. Към днешна дата положението е същото, след кратък “пробив” от 13-ти до 21-ви юли, когато благодарение на постнатия от някой линк във форума на “българските майки кокошки” /в случая те помогнаха на блога :), за което им благодаря/ посещенията се вдигнаха от 10-17 до 77-107 уникални на ден.. сега са 18-37.

По подобен начин бяха игнорирани и страниците на медиапул и клуб екстрем, вероятно и някои други издания, които са захапали темата за схемите около “Корал”. В момента съм с ясното съзнание, че тази постна статия може да извади завинаги блога от индексите на Google, още повече, че поне засега, използвам и платформата Blogger на същата корпорация. Възможно е българските администратори и сървъри на Google да се контролират от икономическите кръгове свързани с моментната политико-икономическа ситуация, но ние никога няма да разберем това. Едно е ясно, в България всички управляващи, без значение от партийността им, са свързани като новородено с безумните финансови схеми унищожаващи нормалното развитие на българското общество и в частност на къмпинг туризма.

Аз, напук на действителността, малоумното правителство и определено простия му ръководител, всички схеми и бездарни местни владици с които са забъркани, ще продължа да пиша за къмпинг живота в България, къде от носталгия, къде за да поддържам идеята за цивилизован урбанизиран живот на открито..

Ще поживеем, ще видим.. може да се окаже, че аз съм в грешка, но е много малко вероятно..

сряда, 28 юли 2010 г.

Протест срещу Банев опразва къмпинг „Градина”

"Караваните масово напускат имотите по морето на олигарха Николай Банев. На софиянци им писна всяка година да бъдат рекетирани с нова по-висока такса от мастития бизнесмен за къмпинг „Градина“, без в същото време да бъдат правени никакви инвестиции. Тоалетните и баните там са като през годините на соца. Протести срещу поскъпването на местата на плажа имаше още в началото на пролетта, но те не дадоха резултат. Въпреки кризата, Банев закова на 5000 лева таксата за сезон на каравана и не отстъпи. Аргументът му - щял да сложи цели 80 нови електрически контакта в общите части. Поне с това изявление излезе преди седмици по бТВ.
Къмпинг „Градина” е собственост на фирмата му „Хелиос Турс -С“ АД, а върху имота от 63192.00 кв.м. има наложена възбрана от 2- ри ноември 2009 г. заради дългове на дружеството. Къмпинг „Каваци”, също на „Хелиос Турс -С“, е предложен вече на публична продан от съдия Тодор Мавродиев заради неизплатени пари на Агенцията за следприватизационен контрол.
Къде обаче хората ще преместят караваните си, след като таксите на „Градина“ се оказаха прекалено скъпи за тях. През последните две седмици десетки каравани и палатки изникнаха на един от безстопанствените плажове между „Градина“ и „Златна рибка“. При това не става въпрос само за евтини каравани. Има и такива, чиято цена надхвърля 100 000 лева, според търговци. Туристите вече са изградили навеси от дърво и слама и са завзели голяма част от плажа. Девствената борова горичка пък е пренаселена с палатки. Само преди две години, в пика на сезона, когато температурата гонеше 40 градуса, мощен пожар изпепели тази част на горичката. Той избухна от нехайството на незаконните туристи в нелегалния къмпинг. Животът на десетки летовници бе на косъм, след като момиче и момче решили да си направят барбекю сред шубраците. Това коства няколко часа борба с огъня на пожарникари от Бургас и Созопол.
Днес картината е същата. Просто плажът и гората са още по-пренаселени. Интересното обаче е, че са докарани до пясъка вода и ток.
„15 лева на ден струва да сложиш палатката до ивицата. Плаща се на „Баш Бара“, отговори момче, което се беше настанило на плажа.
Ивицата е без стопинин, поне засега. Според областния управител Константин Гребенаров обаче в най-скоро ще има концесионер. Тези уверения получил преди дни от МРРБ. Подготвяли се документите. Въпреки това губернаторът се ангажира да направи проверка за настанилите се в боровата горичка.

Кой е собственикът на „Баш Бара“

В последните години името на заведението стана синоним на най-големите морски веселби и средище на различните хора. Вече има "Баш Бара" и в София.
Единият от собствениците му Лъчезар Йорданов е известен софийски безнесмен. Засега обаче областният управител мълчи дали Йорданов ще е бъдещият концесионер. На самия плаж все още няма чадъри, нито спасители.
Според Евростат, българските къмпинги били най-зле в Европа. Всъщност у нас реално не останаха къмпинги. Земята на метри от морето се експлоатира години наред от находчиви бизнесмени, които са заградили с бариери терените, а вътре е пълна скръб. Всичко е така, каквото ни го е оставил Тодор Живков.
Ако в Гърция решиш да си оставиш караваната край морето, за това удоволствие плащаш 1500 евро на година. Ако предплатиш за десет години, ти дават още две безплатно.
В Гърция спазват и изискванията за площ: 100 квадратни метра са твои - облагородявай ги, обзавеждай ги, дори си посади цветя и чесън, щом искаш; не можеш само да строиш. В България на същата площ палатките и караваните са десетки.
Когато пристигнеш на гръцки къмпинг и си паркираш караваната, веднага се включваш на ток и вода. У нас се започва едно кошмарно опъване на кабели и маркучи.

Кой раздаде къмпингите ни?

Още през 2000 г. Агенцията за приватизация даде "Каваците", "Златна рибка", "Градина", "Веселие", "Черноморец" и "Тополите" на бившата държавна фирма "Хелио - Тур - С", която от години ги стопанисваше. Сделката тогава подписа вицепремиерът в оставка Петър Жотев. Истинският купувач обаче е бившият приватизационен фонд "АКБ Форест".
Според последната актуализация от 13 март тази година капиталът на дружеството "Хелио - Тур - С е 773 780 лева от емитирани поименни акции, показва справка в системата ДАКСИ.

Историята на "АКБ Форес - социален"

В средата на 90-те години на миналия век Банев създава приватизационния фонд "АКБ Форес - социален", който сега все още се търгува на фондовата борса под името "АКБ Корпорация", макар в портфейла му да не е останало много. Тогава чешката "Форестинвест" го кредитира с 3.5 млн. лв. и благодарение на усилената реклама той се превръща в един от най-големите по набран капитал. По-късно чужденците твърдят, че не са си получили заема обратно, но протестите им не постигат много.
Чрез фонда Банев придобива дялове в дружества като "Декотекс" - Сливен, "Елма" - Троян, "Изида", "Полимери" и др. По-късно увеличава участието си в девненския завод, като купува от Агенцията за приватизация 24% срещу 13 млн. долара. После се оказа, че по сметки на "Полимери" са го чакали 6 млн. долара. Приватизира и курорта "Русалка". Повечето от изброените компании остават под контрола на Банев и досега, но не и под шапката на "АКБ Корпорация", където по време на масовата приватизация отиват боновете на хиляди хора.
Управлението на холдинга, а и на повечето дъщерни дружества, не блести с особено добра слава. Достатъчно показателна би била дори само кратка разходка из архивите на вестниците от края на миналия век: "Държавата иска несъстоятелност на "Полимери"", "Булбанк иска фалит на "АКБ корпорация", "СИБанк иска фалит на "Русалка" и т.н.
Имената на неговите компании се появяват около голяма част от къмпингите по Черноморието - "Градина", "Каваците", "Златна рибка", повечето от които очакват частично застрояване. Името му се свързва и със скандалите около строителството в Иракли, което предизвика сериозни протести от екоорганизации. За кратко той беше и издател на вестници и собственик на няколко футболни отбора.

Автор: Женя АТАНАСОВА
factor-bs.com
27.07.2010"